9 SEBAB KENAPA BISNES SHAKLEE BEST

Assalamualaikum pembaca-pembaca blogger sekalian. Okay Wan nak cerita kenapa Wan pilih Shaklee sebagai bisnes utama Wan. 

1) Jatuh Cinta dengan produk Shaklee.

Kalau korang nak tahu, dulu Wan tak pernah makan supplement. Tapi atas sebab tertentu, Wan akhirnya beli juga satu set Shaklee ni. 

Set Sendi Shaklee, mesti ramai yang tahu kan? First supplement yang Wan consume Omega dan Ostenutrix (nama asal Ostemetrix). Baru 3 hari consume dah banyak perubahan yang Wan dapat. 

Kawan tempat kerja pun sampai tegur tau Wan dah tak nampak lesu dan letih dekat tempat kerja. Sebelum ni muka Wan selalu pucat lesi, tak bermaya je tau setiap hari nah.

Tapi lepas consume, memang banyak sangat perubahan yang Wan dapat. Dah 2 tahun Wan consume Set Sendi Shaklee ni. Memang banyak sangat membantu💕

Produk pertama yang Wan cosume Omega dan OsteMatrix (kini dikenali sebagai Ostenutrix)

2) Shaklee bisnes yang kalis kemelesetan ekonomi.

Shaklee berada dalam sektor Health & Wellness, yang memberikan pulangan trillion dollar. Disebabkan track record Shaklee telah wujud sejak tahun 1956 di USA oleh Dr Forest Shaklee, maka bisnes Shaklee sendiri telah melalui banyak siri ekonomi meleset dunia.

Walaupun ekonomi meleset, bisnes Shaklee tetap mampu bertahan dan masih mampu memberikan bonus kepada pengedarnya tanpa gagal.

Malahan track record Shaklee Malaysia sendiri pada saat pendamik 2020 hingga 2022 (3 tahun), menyaksikan Shaklee membayar sebanyak rm370 juta kepada semua pengedarnya (termasuk ahli yang makan sendiri).

Shaklee memiliki pengguna setia yang sangat ramai, malahan masih ada pengguna yang mengamalkannya melebihi 50 tahun. Shaklee juga mempunyai ramai pengedar yang masih buat bisnes Shaklee melebihi 10 tahun malahan ada bisnes mereka ini telah pun diwarisi oleh generasi kedua (di Malaysia).

Dah berapa lama produk Shaklee ada didunia. Boleh cari dalam laman web Shaklee. 

Dr Forest C Shaklee, Pengasas Shaklee

3) Tidak Lokek dalam perkongsian Ilmu. 

Dalam banyak-banyak bisnes yang Wan pernah buat, bisnes Shaklee yang Wan rasa beruntung sangat. Upline sentiasa dengan downline, sentiasa share ilmu yang kita sendiri tak tahu. 

Pelbagai tips yang upline bagi untuk Wan dan team gunakan. Bahan-bahan marketing, cara nak close deal, cara nak mudah capai target, semualah diajar. 

Selain dari ilmu bisnes, ilmu keagamaan turut diterapkan dan ditekankan dalam team Wan. Rasa seronok sangat bila dapat join pelbagai aktiviti program yang upline sediakan.

Projek jana income bersama upline yang akan diadakan. 

4) Banyak kelas yang disediakan oleh Upline.

Zaman sekarang ni nak masuk kelas semua berbayar. Tetapi dalam Shaklee tak perlu bawak keluar pun duit. Semua ilmu upline dan nutrisi Shaklee bagi secara percuma. 

Cuma tinggal diri sendiri saja yang komited untuk masuk kelas dan apply apa yang dah dipelajari. Antara kelas yang ada, kelas produk Shaklee, kelas tips close deal, kelas edit video  dan macam-macam lagi lah. Banyak betul nak sebut ni hah. 🤣

Kelas yang bakal diadakan.

5) Group yang supportive. 

Walaupun jual produk Shaklee yang sama, tapi hubungan antara upline, sideline dan downline sangat-sangat harmoni. Sentiasa memberi sokongan antara satu sama lain. Sentiasa membantu antara satu sama lain. Selain itu, dapat share ilmu dan idea untuk sama-sama naikkan team dan produk Shaklee.

6) Adil dan Tidak Menindas.

Dalam Komuniti Shaklee, semua harga adalah sama. Samaada dari peringkat tertinggi atau tidak. Untung runcit juga sama rata, tidak seperti bisnes yang lain.

Malahan Bisnes Shaklee tiada istilah orang bawah Kayakan orang atas. Kerana bisnes Shaklee REAL BUSINES. Anda nak berjaya anda perlu lakukannya sendiri dan bangunkan bisnes anda sendiri. 

Banyak mana yang kita berjaya kumpul, banyak tu lah bonus yang akan kita dapat.

7) Payslip Shaklee LAKU.

Bisnes Shaklee adalah antara salah satu bisnes yang dapat slip gaji. Ramai upline-upline Wan yang berjaya membeli rumah dan kereta dengan hanya menggunakan Payslip Shaklee. 

8) Berpeluang untuk melancong keluar negara.

Apa yang bestnya, Shaklee siap Sponsor setiap SID untuk melancong keluar negara. Bestnyaa!!! Tahun sudah Wan sendiri tengok betapa mewahnya percutian yang Shaklee taja kepada semua SID di Switzerland. Kalau kita yang nak pergi sendiri memang tak mampu. Tapi Shaklee taja percutian mewah kepada yang layak dan terpilih. Doakan Wan agar satu hari nanti Wan dapat pergi ke percutian yang ditaja oleh Shaklee. 

9) Dapat pelajari Ilmu Kesihatan.

Dalam Shaklee, Wan dan team diberikan ilmu kesihatan oleh upline Wan dan oakar nutrisi Shaklee. Malahan upline-upline Wan ada yang beroangkat Doktor, bekas pegawai farmasi. Rasa bersyukur sangat tau sebab ada dalam team ni. Tapi ilmu yang kami peroleh walaupun sedikit tidaklah melebihi batas dari orang berpengalaman dan terpelajar dari doktor atau pegawai farmasi. Tapi ilmu yang diberi dan yang kami dapat cukup untuk membantu kami untuk dalam membantu dan kongsikan kepada pelanggan kami. 

Sekian saja penulisan Wan untuk harini. InshaAllah doakan Wan agar terus konsisten dalam dunia blogging dan juga bisness Wan.


Wan Nur Syafiqah

Sid Shaklee 1691556

Pengedar Sah Shaklee Padang Serai


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Testimoni Shaklee Saya - Selamat Tinggal Painkiller

Multivitamin Shaklee kini Berwajah Baru

Pengedar Shaklee Padang Serai Kulim