Raya Dengan Shaklee

Assalamualaikum korang. Masih mood raya lagi ke tu? Mestilah rayakan sebulan. Sebelum tak terlambat, sekali lagi Wan ucapkan Selamat Hari Raya AidilFitri, Maaf Zahir & Batin. Macam mana Raya korang kali ni best tak? 

Alhamdulillah tahun ni kita berpeluang beraya dalam keadaan bersedia. Takut benor jadi macam tahun sudah jadi raya terkejut. Dan setiap tahun pasti kita semua ada cerita tersendiri kan. Bila raya enjoy makan dah tak hingat esok dah awak. 

Makan sampai kenyang. Lepastu mulalah, perut tak sedap, angin semacam, eh macam-macam lah. Dan Alhamdulillah tahun ni Wan beraya dengan Shaklee. Selalunya geng-geng Shaklee haruslah beraya dengan Shaklee.
Alhamdulillah, tahun ni tahun kedua Wan beraya dengan Shaklee. Setiap orang pasti ada kisah sendiri kan bila mana berada dalam musim perayaan ni. Tahun ni musim di Malaysia agak mencabar tau, pagi hari panas, bila petang hujan lebat sangat. Pasti ada juga Ibu bapa yang mula risaukan keadaan kesihatan anak-anak. Tambah pula sekarang musim demam, batuk, selsema, sakit tekak, gastrik dan dengan kes Covid yang semakin naik. 

Tak masuk lagi yang kita dewasa ni pulak, terlajak makan ketupat, lemang sampai angin, kembung, gastrik. Yang pasti masa raya ni la nak enjoy makan macam-macam. 

Bagi Wan, selalunya preparation yang Wan akan buat sebelum pulang kekampung untuk beraya of course lah perlindungan imun badan. Kenapa? Sebab masa ni memang tak boleh elak la perkumpulan beramai-ramai. Sembahyang raya aritu pun perlu face mask kan. So penting sangat-sangat untuk kita jaga diri kita. 

Dan Wan sendiri tak pernah tinggal Vitamin C. Penting gila ya, sebab kita tak tahu antibodi badan kita ni kuat atau tak. 

Pilihan Wan untuk kuatkan antibodi dan imun badan, semestinya Sustained Release Vitamin C. Nak tahu apa yang best tentang Vitamin C Shaklee?
Kalau korang nak tahu Vitamin C Shaklee ada 180biji dan tahan 6bulan. Jimat sangat. Malahan, Vitamin C ada teknologi Sustained Release yang takkan beratkan buah pinggang. Apa yang dimaksudkan dengab Sustained Release ni dimana, setiap mg dalam Vitamin C dilepaskan secara berperingkat. Sebiji Vitamin C ada 500mg, dan setiap sejam 100mg dilepaskan didalam badan. 

Dan yang paling Wan suka Vitamin C takkan pedihkan perut kita dan sangat-sangat sesuai untuk orang yang ada masalah gastrik. Vitamin C Shaklee selamat dan sesuai untuk digunakan dalam semua peringkat umur😍. Selain dari Protection Imun badan, dapat juga cantikkan kulit kita.

Selain daripada Vitamin C Shaklee, Wan turut ambil Omega Guard Shaklee. Mestu ramai yang tak tahu kan. Sebenarnya Omega Guard turut dapat memguatkan Sistem Imun Badan kita tau. 
Wan tak pernah miss dua sekawan ni Omega Guard dan juga Vitamin C. Sangat-sangat membantu orang yang rendah sistem imum badan ni. Omega Guard bantu memguatkan Sistem Imun badan kita, tambah-tambah yang kerap batuk, demam, selsema, asma amat-amat digalakkan ambil Omega. 

Ada lagi tau produk Shaklee yang dapat meningkatkan Sistem Imun Badan. Dan produk ni sangat sesuai diambil oleh anak-anak dan orang dewasa. 
Dalam banyak banyak supplement Shaklee, Nutriferon nih laa yang paling membantu untuk kuatkan imunisasi terutamanya buat anak anak. Ada tak ibu ibu kat sini yang selalu menghadapi masalah anak mudah diserang demam, selsema, batuk? Lagi lagi anak yang dah sekolah dengan musim raya ni pulak bergaul dengan ramai orang.

Memang boleh nampak tau beza dia lepas you berikan anak anak consume InshaaAllah dia tak mudah sakit lepas nih. Orang yang menghadapi masalah sistem imun yang rendah, apabila sakit (demam, selsema, batuk), sakit akan lama dan berpanjangan melebihi seminggu dan Ibu menyusu yang anaknya masih kerap demam dan demam berpanjangan sangat-sangat digalakkan ambil nutriferon ni. 

Dan satu lagi Vitamin yang paling menjadi kesukaan anak-anak tentulah Hero Kiddo Gummies.  Kalau korang nak tahu, manfaat dan keistimewaan buah elderberry yang mana sangat tinggi antioxidants daripada buah beri yang lain-lain. Elderberry juga bersifat antivirus, antibakteria dan anti radang. 
Malahan, Elderberry bantu meransang kesihatan imun dengan menghalang virus dari melekat & masuk dalam sel. Selain itu dapat meningkatkan penghasilan sitokin yang berperanan penting untuk bertindak melawan virus. Akhir sekali, melindungi sel imun dari rosak dan merangsang tindak balas imun terhadap jangkitan. So Ibu-ibu boleh ambil herro kiddo ni untuk anak-anak. Wan sendiri pun bagi dekat adik-adik Wan makan hero kiddo ni. Risau musim-musim sakit ni. 

Dalam Shaklee ada juga ye Set Lengkap Imun untuk korang yang tengah mencari-cari Vitamin yang sesuai. So gambar bawah ni antara produk imun yang sangat-sangat diperlukan dalam musim perayaan ni tau. 
Korang tahu tak apa yang Wan perasan lepas raya pertama hingga raya ketiga baruni. Tempat kerja Wan, orang dah mula cari face mask, covid test. Ubat demam, ubat sakit tekak, batuk dan selsema pun makin ramai. Nampaknya kes covid dah naik kembali. Take care guys. Raya-raya jugak, kesihatan jangan lupa jaga. Ingat dan jangan lupa tau KITA JAGA KITA. 

Kalau korang nak tahu apa lagi produk-produk set imun yang sesuai untuk korang. Dan paling-paling kita risau sekarang ni terlajak makan. Hahah. Mesti ada segelintir pembaca dekat sini yang berat badan naik kan. Wan pun tak terlepas uallzz. Sekarang insaf jap. 😂

Korang boleh terus wassap Wan okay, kalau nak tahu lebih lagi tentang set imun badan di musim perayaan ni. Terus je tekan link bawah ni okay. 

Korang nak tahu set apa yang sesuai untuk turunkan berat badan lepas musim perayaan. Ye boleh korang, terus je tekan link bawah ni jugak okay. 

Meh Wan belanja sikit set apa yang ada untuk musim perayaan. Dan InshaAllah untuk Next entry Wan akan ceritakan set kurus yang sesuai untuk musim perayaan.

Ini antara produk-produk yang sesuai untuk korang yang nak turunkan berat badan. Akhir sekali Terima Kasih sudi baca sampai habis. 
Jumpa di next entry.
Terima kasih.

Wan Syafiqah
Pengedar Sah Shaklee
SID 1691556

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Testimoni Shaklee Saya - Selamat Tinggal Painkiller

Multivitamin Shaklee kini Berwajah Baru

Pengedar Shaklee Padang Serai Kulim