Tips Kurus Dengan Cepat

Assalamualaikum pembaca sekalian, so harini Wan nak share tentang Fav topik semua orang. Bila cakap pasal nak kurus ni, sapa ja yang taknak😂 semua nak tau kecuali orang yg dah kurus je memang tak nak kurus. Kalau nak kurus juga tinggal tulang ler jawabnya😂. Wan nak share Tips Kurus Dengan Cepat. Mesti ramai yang nak kan. Korang nak tips kurus dengab cepat boleh tekan link KURUS DENGAN CEPAT disini.
Kalau korang kan, selalunya nak kurus korang buat apa ya? Adakah banyak buat exercise? Atau buat diet ekstrim? Atau lain-lain boleh share dengan Wan🤭 Wan pun nak tau jugak😬

Ada tak yang terkena kesan Penangan PKP sebelum ni🤭 Mesti ramai yang terkena kesan PKP kan bila berat naik mendadak😭😭😭. Ya Allah tak tahu apa punca yang berat boleh naik sampai hampir 10 kilo nak. Kalau korang naik berapa kilo. Korang komen jer okay🤭Tambah pulak masa PKP viral ye macam-macam makanan.

Mesti sekarang ni ramai yang tengah berusaha nak turunkan berat badan. Bukan cakap dengan orang lain, diri sendiri pun sama jugak ampa. Dan Alhamdulillah Wan follow step untuk turunkan berat badan. Dan ada juga kawan-kawan Wan yanv dah berjaya. Korang nak tak Tips Kurus dengan cepat?

1) Tahu BMI Badan Sendiri
Selalu part ni mesti ramai yang tak ambil kisah kan. Tapi tahu tak korang, setiap badan manusia ni berbeza, semua orang yang wujud dalam muka bumi ni tak sama tau walaupun kembar. Sebab tu sangat-sangat penting untuk korang tahu kategori BMI korang. BMI terbahagi kepada beberapa bahagian.
Macam mana nak tahu BMI kita. Mudah je korang, korang kena tahu berat dan tinggi korang then korang kira je. Wan sediakan link BMI untuk memudahkan korang kira. 
Bila dah tahu BMI sendiri senang sangat untuk korang set target sebanyak mana berat yang korang nak hilangkan. Mudah tak? Dan lagi mudah korang tahu tahap metabolisme, exercise yang sesuai dan bermacam lagi🤭.

2) Dapat Tidur yang Cukup
Part yang paling orang tak ambil berat termasuk Wan yang dahulu. Rupanya tidur pun main peranan juga ya korang. Nak kurus, Nak Kulit Cantik, Nak Awet Muda, Nak Sihat. Tidur Wajib kena cukup ye korang. At least korang kena tidur 8 jam sehari. Tidur awal dan bangun awal. Bukan tidur lewat bangun awal. Sangat-sangat tak bagus. 


3) Buat Senaman yang Berbeza Setiap Hari. 
Pemilihan senaman setiap hari pun sangat penting. Dan jangan sesekali buat senaman yang sama dalam tempoh yang sama setiap hari. Sebab reaction badan bila korang buat senaman yang sama, sebagai contoh naik turun tangga. Yes memang burn kalori, tapi bila buat setiap hari benda yang sama. Akan buat metabolisme badan jadi rendah. Fuh sia-sia la korang buat exercise. 

So nak mudah, 3 hari korang joging, 3 hari korang skipping atau apa-apa exercise lah. Barulah badan korang akan bagi reaksi untuk exercise korang. Sebab buat yang sama ja. Badan korang dah hafal exercise korang tu. So mulalah stress sebab berat tak nak turun. 

4) Buat IF
Paling Hot sekarang iaitu IF (Intermittent Fasting) paling mudah dan sangat-sangat membantu bagi orang yang nak kurus. Korang pernah dengar IF?


IF merupakan diet yang paling mudah untuk masa sekarang. Korang boleh berpuasa pada waktu malam. Kiranya minum air kosong saja time malam. Last makan pada waktu malam sebelum jam 9 malam. Then esok pagi atau setakat mana yang korang boleh tahan terus buka dengan ambil makanan suku : suku : separuh.

Dan korang jangan stress dan siksa badan ye. Korang buat setakat badan korang boleh bertahan. And pengambilan makanan jangan la terlampau cut sugar, kurangkan gula saja tau at least. Bahaya tau. Kang hypo naya. So just enjoy your food. Korang tengok makanan yang team Wan ambil masa buat IF, meriah tau langsung tak stress.
Best tak korang tengok semua makanan ni. Hahaha. Jangan stress-stress ye bila nak kurus ni. 

5) Detok Badan
Ingat tau, bila korang nak turunkan berat badan, Wajib detox. Detox ni bukan setakat membuang je tau, dia bertindak cuci benda-benda yang tak elok dalam badan termasuk cuci darah sekali. Kalau kulit muka korang berjerawat teruk pun boleh cuba detox tau. InshaAllah. Baru badan bagi reaksi untuk kita. So Wan nak share antara supplement detox yang sangat-sangat membantu untuk orang yang nak kurus. 

a) Herblax
Paling power dan Hot dalam Shaklee memang sangat-sangat power bagi yang nak turunkan berat badan. Herb-Lax merupakan pemakanan seimbang yang kaya d isengan serat. Korang kena banyak ambil air kosong tau barulah functuon korang punya detox tu. Ada masalah sembelit pun sangat-sangat membantu. Dalam Herb-Lax ni pun ada daun senna tau. Antara bahan-bahan yang terdapat dalam Herb-lax. 
b) Alfalfa 
Alfalfa ataupun dikenali sebagai Jamu Moden pun sangat-sangat membantu untuk orang yang nak detox badan. Alfalfa one of Item Hot Produk dalam kebanyakan pengguna Shaklee yang nak kurus. Kalau korang nak tahu Alfalfa adalah merupakan Shaklee Singature formula yang dibangunkan oleh Dr Forest Shaklee pada tahun 1950. Alfalfa bertindak untuk menyahtoksin dan membersihkan hati dalam badan. Dan selain itu turut membantu membekalkan vitamin dan mineral kepada hati untuk fungsi yang optimum. 

So untuk Detoks badan korang boleh amil dua sekawan ni. Lagi cepat la nak kurus.
Antara set detox yang lain ada juga tau Dtx Conplex. Fungsi dia memang sangat-sangat membangu bagi yang nak turunkan berat badan dengan cepat. 
Selain dari detox, korang boleh add on supplement yang membantu pembakaran lemak secara cepat. Bila badan kerap melakukan exercise, badan kadang-kadang tak nak bagi kerjasama tau. Sebab tu perlu untuk korang ambil Supplement tambahan. 

c) Omega
Omega berasaskan minyak ikan yang sangat-sangat membantu untuk turunkan berat badan. Omega dapat membakar lemak-lemak degil yang menjadi punca buat kita yang susah nak turun berat badan. 

Apa yang Wan suka sangat dengan Omega ni, dia juga dapat kenyangkan perut kita tau. So dia kurangkan rasa lapar. So nafsu nak makan pun semakin berkurang la korang. Sebabtu Wan paling suka Omega ni. Sambil nak turunkan berat badan, Omega ni pun dapat menstabilkan kita punya kolestrol dalam badan. So memang tak rugi korang ambil Omega ni. 

d) Lecithin
Nak lagi cepat turun berat badan, korang boleh ambil Lecithin ni jugak tau. Memang Superb lah korang, sebab Lecithin ni pun dia membantu untuk membakar lemak dalam badan. 

Tambah korang ambil sebelum exercise. Fuh rasa puas gila sebab badan pun auto berpeluh dengan lebih cepat. Sebab Lecithin dia membantu pecahkan lemak-lemak degil kepada molekul yang lebih kecil, so makin cepat la korang kurus. Lecithin juga dapat kontrol kandungan gula dalam badan korang, so tak dak la kandungan gula berlebihan dalam badan.
Korang boleh gabung tau kedua-dua ni. Sebab dua-dua ni sangat power dalam membantu kita untuk menurunkan berat badan. 

Untuk turunkan berat badan dengan cepat, korang perlu ambil supplement tambahan. Macam yang Wan dah bagitahu sebelum ni setiap manusia yang wujud atas bumi memiliki postur badan yang berbeza. Korang perlu faham kondisi badan korang. Apa yang badan korang boleh buat dan tak boleh buat. 

6) Ambil Protein yang Cukup untuk Badan
Selain dari detox badan, korang perlu ambil sumber Protein yang cukup untuk badan korang. So dengan pegambilan Protein yang cukup barulah badan korang senang nak turun. Dan paling penting korang pun tak kerap lapar. 

Penting ye selain Protein haiwan korang boleh ambil Protein Sayuran. Lagi sihat ye korang compare dengan Protein Haiwan. Dalam Shaklee pun terdapat beberapa produk protein yang boleh diambil untuk korang yang nak kurus dengan cepat. Antaranya:
Antara Protein yang terdapat dalam Shaklee. Minuman Protein ni sangat membantu bagi korang yang nak turunkan berat badan. Minuman ni sangat mengenyangkan tau. So tak delah korang nak makan benda merapu. Korang nak buat snackong pun boleh ye. Protein ni berasaskan Soya Non GMO. Selain bagi tenaga dalam badan korang pun dapat turun badan dengan sangat selesa. Gambar bawah ni Wan turut Share perbezaan antara Protein yang ada dalam Shaklee. 
Selalunya kita mestilah nak turun berat badan dalam keadaan yang FIX. Kalau korang perasan dalam Cinch Shaklee ada Leucine dimana ia membina otot badan kita. So tak delah korang kurus dengan menggelebeh. 

So ini antara tips Kurus yang sangat-sangat membantu bagi Wan. So korang yang nak kurus secara cepat dan sihat. Boleh cari Wan. Nak share tip-tip lain pun boleh awok. Komen je okay. Mana tahu membantu orang-orang lain yang nak kurus dengan cepat. Paling penting jangan cepat putus asa ya korang. 

Wan Syafiqah
Pengedar Sah Shaklee Padang Serai
SID 1691556
012-5334906




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Testimoni Shaklee Saya - Selamat Tinggal Painkiller

Multivitamin Shaklee kini Berwajah Baru

Pengedar Shaklee Padang Serai Kulim